18 Ocak 2017 Çarşamba

Anlamli Guzel sozler

İsyan Etmem Derdime , Sabrım İncinir
Gül Oldukca Soldum , Gönlüm İncinir
İstemem Neşeyi , Hüznüm İncinir
Aynaya Baktıkca Boşveremem
Yüzümdeki Hüznüm İncinir .. Küsememki Kimseye Ruhum İncinir
İntizar Etmem Amin'lerim İncinir , Sukut Ederim Konuşsam Gölgem İncinir ,Derdimi Döksem Döktüğüm Yaşlar İncinir , Yalan Konuşamam Doğrularım İncinir , İncinmesin Kimse Benden .. Mezara Girsem Annemm İncinir .. !!



Güzel günlerin gelmesi duasıyla hayırlı geceler.


Annelik Zormuş Annem.. Olduk, Gördük, Bildik

Analık nedir Annem?” derdim de anacığıma; “Ben ol da bil” derdi Mevlânaca..

Ben ol da bil!

“Sen” oldum annem bak!..
“Sen” oldum ve bildim neymiş bu işin yürekcesi..
Hani “Köpekler bile “ana” olmasın” derdin ya hep, o ızdıraplı yüreğinle, o engin şefkatinle..
Anlamazdık o zaman biz zamâneler..
“Zor kızım, çok zor analık” derdin ardından derin bir iç çekişle..
Zormuş anam..
Ana olmak “Hiç” ken “Hep” olmakmış meğer..Çoğalmakmış durmadan..
Dünyaya meydan okumak, mazi ve istikbâli sırtlamak, pervâsız bir gözü karalıkmış..
Zormuş Annem..Olduk, gördük, bildik bak..
Ana olmak meğer; Kor ateşlerde üşümesi, kara kışlarda buz kesmesiymiş yüreğin..
Hep; “Ben!” derken,
Artık; “O”, “İllâ O!” demesiymiş..
Hiç varmayacağı kapıları çalması, hiç ederek ömrünü, adanmasıymış..
Hiç kızmaması yüreğin, almayı hiç düşünmeden hep vermesiymiş..
Hep sarıp-sarmalaması, hiç hesap sormadan, hep dost hep yâr olmasıymış..
Zormuş Anam..
Meğer ölümüne bir kara sevdaymış analık..
Olduk, gördük, bildik bak..

 

''Suyu öpüp ardından öyle dökmüştüm oğul,
tez dönesin diye yad ellerden.
Şeker sepelemiştim her gün karınca yuvalarına,
kesilmesin diye nasibin arşı aladan.
Rüzgar çamda ki kumru yumurtalarını düşürdü o gün oğul;
acıyı toprağa düşürdü,
yüreğe düşürdü...
Sonra kış oldu.
Sonra senden sonra,
kara kış oldu oğul.
Taşı eritti yaşlarım....''


 

Koskoca bir yıl daha geçmek üzere ..
Hayat bu; su gibi geçip gidiyor işte...
Kâh gülüyor, kâh ağlıyoruz..
Bazen dağları delecek güce sahip yürekler..
Bazen kuş kanadı kadar narin.
Yorgunluklar, keşkeler, yaşanmak isteyip yaşanamayan düşler...
Ertelenen yaşamlar..
Ya da tadılan güzellikler..


 

Yalan dünya,kötülüklerle dolu.Küçücük bir çocuk nelerle savaşıyor.Allah'ın adaleti tecelli ettiğinde haksızla urayanlar mükafatını mutlaka alacaktır.Ne yazık zalimlere cennetin güzelliklerini hiç göremeyecekler.Bu dunya yalan öyle yada böyle geçecek.Allah ebediyette hayırlı olanı nasip etsin Inşallah.(Amin)

 

Ne kadar seviyorsun beni?" demişti,
Kollarımı açsam bir çocuk gibi
" Bu kaaadaaaaar çoook" Desem, az gelirdi
çocuk değildim.
Ve göğü kollarıma sığdıramazdım
dedim ki, farz et ki
" Ben bir Kuş, Seni Sevmek Gökyüzü"..


 

Bir kar yağsın istiyorum; Tüm kötülüklerin üstüne.. Hiç biri kalmasın yeryüzünde.. Bembeyaz olsun her taraf.. Ve yeşermesin bir daha, Sonsuza kadar....
- Bir yağmur yağsın istiyorum; Tüm yüreklere.. Bütün kötülükleri temizlesin.. Tertemiz olsun köşe bucak.. Kalmasın bir damla kin, haset...
- Bir rüzgâr essin istiyorum; Şiddetli bir kasırga.. Tüm pislikleri alıp götürsün uzaklara.. Bir daha gelmemek üzere.. Sonra dinsin rüzgâr...
- Bir güneş doğsun dünyaya; Pırıl pırıl, ışıl ışıl.. Tüm kalpleri ve beyinleri aydınlatsın.. Kalmasın karanlık bir yer.. Her yer aydınlık.. Her yer sevgi dolsun.. Sevgi konuşulsun sevgi düşünülsün.. Ve dört mevsim böyle olsun.. Her taraf iyilik güzellik dolsun...

Öyle pahalı oyuncaklarımız yoktu bizim.
Ne her isteğimiz olurdu,
ne de her gördüğümüzü isterdik.
Küçücük şeyleri bile oyuncağa çevirirdik.
Taşı bile kendimize oyuncak yapar, sevinirdik.

Bilgeye sormuşlar:
" İnsan nasıl sabreder.? " diye.. Demiş ki;
"Unutursun sabredersin" bu en güzelidir.
"Kabul edersin sabredersin" bu en doğru'sudur.
"Vazgeçersin, sabredersin" bu en zoru'dur.
Bir de "işini ALLAH'a havale eder, sabredersin"
İşte bu, en Yüce'sidir .


 

Çocukken her şeyin sahibi olmak için büyümek isterdik.
Büyüdük; şimdi her şeyden uzak olmak için hep çocuk kalmak istiyoruz

 

öyle bir ağlasam,
öyle bir ağlasam ki çocuklar
size hiç gözyaşı kalmasa...!

öyle bir aç kalsam,
öyle bir aç kalsam ki çocuklar
size hiç açlık kalmasa



öyle bir ölsem,
öyle bir ölsem ki çocuklar
size hiç ölüm kalmasa...!

Kasım' da bitti gidiyor işte...
Ömür hızla akıp geçiyor...
Yarın göz açıp kapayıncaya kadar Dün oluyor...
Bugünün kıymetini bilmek lazım...
Doya doya yaşamak lazım...
Bak yağmurlar yağıyor...
Varsın deli desinler
Vakit varken ıslanmak lazım...


Biz Nasip Deriz
Hayırlısı Deriz
Tevekkül Ederiz,
Tebessüm Ederiz :)
Herşeyi ALLAH'a Bırakır, Mutlu Olmasını Biliriz.


- Elhamdulillah

Ne güzel demiş Ömer Hayyam;
Yarım somonun var mı?
Bir ufakta evin,
Kimsenin kulu kölesi degilmisin?
Kimsenin sırtından gecindiginde yok ya,
Keyfine bak, en hoş dünyası olan sensin.


Kûn Fe Yekûn
''Ol der ve olur''
Sana bıraktım tüm olmasını istediklerimi Allah'ım..
Olur dediklerinden kıl beni ve umutlarımı...
Hayırlı Cumalar

Ömrünün yarısı birilerine kendini anlatmaya çalismakla geçti....
Kalan yarısı ise neden kimse beni anlamıyor diye sorgulamakla....
Bir taraftan bu hayatın matematiği bu kadar zor değil, denklemleri karıştırma dedin karşındakine.....
Ancak diğer taraftan o çarpim tablosuna sen takılı kaldın.....
Tek beklentim huzur dedin iç sesinden bağıra bağıra.....
Ancak huzursuz olmana sebep her insanla görüştün, her olayın içinde oldun.....
Şimdi mutsuz.....
Şimdi yalnız....
Şimdi güvensizsin....
Sakın kimseyi suçlama arkadaş....
Bunu kendine sen ettin....
Sen gibi düsünsunler istedin....
Sen gibi anlasinlar....
Sen gibi dokunsunlar....
Sen gibi kalp gözüyle görüp, kalbi ağzında konussunlar....
Sen gibi adam olsunlar diye bekledin....
Ama şunu hic düşünmedin....
Bir sen daha yok bu dünyada....
Seni senin kadar anlayacak....
Seni senden cok düsünmek bir yana seni senin kadar düşünen biri olmayacak....
Gün bu acı gerçekle yüzleşme günü....
Gün kendinle yüzleşme günü....
Gün hayatla barışma günü....


Ben seni bir etamini işler gibi,sol göğsümün altına ince ince işledim..Ben seni yerim yurdum bildimde,göğü öyle sevdim.Hayalindeki insanla,hayatındaki,insan aynı kişiyse;Bu dünyanın en zengin insanı sensin demektir. İyiki varsın bitanem çiçeklerin için teşekkür ederim

- El-hâsılü lil-kalbi..
‘Her şey kalpte biter. . .'

Kimine göre akıllı
Kimine göre deliyim..
Kimine göre havalı
Kimine göre atarlı
Bilmiyorlar ki ben
Nabza göre şerbetim.


Bu gün simit yeriz, yarın bal,
bu gün tekneye bineriz yarın dolmuşa
Bizim hayatımıza değişen şeyler somut şeylerdir...
Duygular , hisler , Dualar baki kalır..
Allah değişenlerden korusun...

"Kimsenin seni üzmesine izin verme !
Üzüntü Allah'tan gelmişse sabret, Hayra çıkacaktır !
Kulundan gelmişse yol ver ..
Layığını bulacaktır " ..!

Kırılmış olabilirim,
Yorulmuş olabilirim,
Ve hatta yalnız da olabilirim.
Ama yinede mutsuz ve umutsuz değilim.
Nasip der yüreğim,
Ve şükür der dilim...


Ey zaman .!
Gün olur geçmezsin ,
Gün olur yetmezsin .

Ben;
Sıcak olan şeylerin dostluğunu severim …
Bir fincan kahve,
Bir bardak çay gibi..
Soğuk olan şeyler üşütür bilirim,
Sevgisiz bir yürek,
Merhametsiz bir vicdan gibi



Çocukluk başlı başına bir memlekettir, hatta sılasıdır insanın. Büyüdükçe sıla özlemimiz artar, hayat giderek gurbetleşir.
Sanki ne yaşarsak yaşayalım hep gurbetteyizdir.
Büyümek, gurbete çıkmaktır…

Allah'ım;Yine sen bil bizi.
Çünkü anlatamadık biz kimseye kendimizi.
Bize bizi anlayan yürekler ver.
Ve; ne verirsen hayırlısını ver

Kader! Deyip geçme
Bak ne diyor Sırrın sahibi;
"Biz her insanın kaderini;
kendi çabasına bağlı kıldık.."

Teşekkür etmeyi ve özür dilemeyi
Bilmeyen insanlara
Hayatının tüm kapılarını kapatma işlemine,
"Sağlıklı Yaşam" denir.

Ey Cuma!
Öyle bir gelişle gel ki;
Kapkara kalplere nur,
Hırstan kör olmuş gözlere fer,
Mühürlenmiş kulaklara çığlık,
Basiretsiz akıllara idrak,
Kilitlenmiş vicdanlara,
Anahtar ol..................
Ey Cuma!
Rahmet yağmurlarıyla gel,
Yağ sağnak, sağnak ateşler içinde yanan,
Mazlumların üzerine...
Kalkan ol zalimin zulmüne...
Koru Sabi Sübyanları;
Masum yürekleri hürmetine.........
Amin Ya Rabbe'l Alemin
Cumamız Mübarek olsun,
Rabbim Hayırlara Vesile Kılsın


Yaşamaya zaman ayır, çünkü ömür bunun için yaratılmıştır.
Düşünmeye zaman ayır, çünkü başarının anahtarı odur.
Sevmeye zaman ayır, çünkü bu seni daima güçlü kılar.
İyiliğe zaman ayır, çünkü insan olmanın sırrı budur.

Hiç kimseyi kolay kolay yargılamayın.
İnsanların içindeki yangınları, savaşları, acıları, ölümleri bilemezsiniz. Anlamaya çalışın, yardım edin, dinleyin ama asla yargılamayın..
O insanın geçtiği yolları bilmeden onun yolunu kınamayın.
Ya yardımcı olun yada uzak olun.
İnsan olmak bunları gerektirir;
toz olan hayatları bir de duman etmeyin..



La Edri...